As propagandas sobre depilação feminina com lâmina sempre apresentaram mulheres já lisinhas, sem qualquer pelo. Um verdadeiro tabu, como acontece também quando o assunto é menstruação e uso de absorventes.
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Agora, a marca americana Billie resolveu mostrar a realidade e fez um comercial que mostra diferentes mulheres com axilas e pernas cheias de pelos, ou seja, prontas para usar as lâminas de barbear.
A iniciativa tem sido bastante elogiada pelo público feminino nas redes sociais (ver abaixo) e também divulgada pelos veículos de comunicação como uma inovação no marketing.
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Confira o comercial da Billie (em inglês):
Veja algumas das reações das pessoas (em inglês):
This is a fabulous advert. Thank you #billie https://t.co/GjclaXZpbl
— Sasha Tuke (@SassyPints) June 30, 2018
So impressed with the Billie Razor advert. Responsible, contemporary and cool advertising focusing on the normality of body hair and highlighting the choice that women can do what they want with it despite societal pressures. https://t.co/FOurE8D8tv
— Zara Elmi (@elmizara) June 28, 2018
Thank you @billiebody : The first women's razor brand to show body hair and not telling women to shave them https://t.co/SB5KlMK7PR
— Emmanuelle Larroque Social Builder (@emmalarroque) July 1, 2018
The first women's razor brand to show body hair! @BillieBody is making the internet a little bit fuzzier... https://t.co/kLoeIiKWcc
— Giani ☻ 🏳️🌈 (@apruebowherever) June 28, 2018
Sometimes, shaving SUCKS. Other times, it's worth it. It's your hair, do what you want with it. Nice work, @billiebody ! https://t.co/osckJYoRSO #UnrealisticBeautyStandardsSUCK
— DotSucks (@dotsucks) June 26, 2018
Finally, a freaking women's razor that embraces body hair. freaking DOPE. Thank you, Billie. https://t.co/xMzlRMuTzK
— Jamie Hill (@jam3lee) June 26, 2018
First women's razor brand to feature body hair. I love this!https://t.co/1rEzVw2QJf
— Emily Sneddon (@emily_sneddon) June 27, 2018